Večer, posvečen pesmi 2024
22.05.2024
V okrnjenem številu zaradi bolezni so se uvodoma predstavile pevke Pevske skupine KD Korte z zborovodjo Klemnom Miklavčičem. Predstavile so delo Stanka Premrla za mladinske zbore in zapele Pomladno "Spet" na besedilo Pavla Mišmaša, Uspavanko Otona Župančiča in Zvončke Fanči Dolenc.
Ne bo odveč izpostaviti, da se je zborovodja Klemen Miklavčič v marcu z mednarodnega zborovskega tekmovanja z MePZ Obalca iz Italije vrnil z zmago (96/100 točk) in posebnim priznanjem za najboljšega zborovodjo tekmovanja.
V nadaljevanju prijetnega, čeprav proti koncu na trenutke že nekoliko razvlečenega večera, so zapeli še zborovski sestavi občine Izola (z izjemo ženskega pevskega zbora Morje Univerze za tretje življenjsko obdobje, ki smo ga sicer pogrešali že na koncertu letošnje revije Primorska poje v Hrpeljah): Moški pevski zbor Delfin Izola (Maja Cetin), Moški pevski zbor Izola (Anton Baloh), Ženski pevski zbor Sinji galeb DU Izola (Iva Dobovičnik), Coro Misto – Mešani pevski zbor Haliaetum (Karina Oganjan), Vokalna skupina Tamariska (Andreja Štucin Cergol), Kompanija Izolana (Zoran Milenkovski) in Ženski pevski zbor Mirta (Sonja Mezgec).
Pri večini nastopajočih je bilo zaznati napredovanje v kvaliteti izvedb, zlitosti glasov in pevske discipline. Izbor programa je bil precej raznolik, pa vendarle je bilo slišati tudi precej lahkotnejše - "pop" glasbe, po čemer segajo sestavi z manjšo ambicioznostjo, oziroma tisti, ki jim je prva skrb prijetno druženje ob glasbi, ki je sicer nedvomno izjemnega pomena, zlasti v tretjem življenjskem obdobju. Ob tem ne moremo mimo dejstva, da se večina sestavov bori s problemom številčnosti pevcev in pevk, predvsem pa s svežino glasov, kar je nedvomno povezano s starostjo udeležencev oziroma pomanjkljivim prilivom oz. nevztrajanju mladih. V sicer precej gluhi dvorani je pri tem izdatno pomagala tehnika, saj je tonski mojster sproti prilagajal in urejal ton, razmerja in eho, kar je siceršnjo zvočno podobo mestoma kar močno prikrojilo.
Kljub omenjenim opazkam pa lahko mirno rečemo, da je po primerni težavnosti programa, sproščenosti in splošnem vtisu nedvomno izstopala Ženska vokalna skupina Tamariska pod vodstvom Andreje Cergol Štucin in ob klavirski spremljavi Sindije Šiško. Vse pohvale klavirskim korepetitorkam Ivi Dobovičnik, Sindiji Šiško in Sonji Mezgec, ki so svoje zbore muzikalno pospremile k nedvomno - če že ne boljši pa vsaj - bolj pestri izvedbi. Dobovičnikova in Mezgečeva sta imeli še posebej zahtevni nalogi, saj sta bili njuni roki zasedeni s klavirskimi tipkami in zato manj prisotni pri "velikem zborovskem dihu".
Za konec so nekateri zbori skupaj zapeli še za mešani zbor prirejeno popevko Jožeta Privška na besedilo Miroslava Košute in v priredbi Damijana Močnika Tam, kjer sem doma, ki jo je prvič izvedel Edvin Fliser na Slovenski popevki leta 1968.
Da se na oder ni povzpelo kar veliko število pevk in predvsem pevcev, je gotovo zato, ker imamo v občini le en sam mešani pevski zbor, da je bilo treba že za pravkar zaključeno revijo Primorske poje pravtako naštudirati skupno pesem za mešani sestav (kar za ženske in moške skupine ni enostavno!) da imamo v občini vsi precej zmanjšano dotacijo za nagrajevanje naših pevovodij in nenazadnje, da imamo premalo vaj, ki jih naši ljubiteljice in ljubitelji porabijo predvsem za študij svojih letnih programov.
Trenutno ni nobenega komentarja: